• Zapisz się na newsletter i odbierz DARMOWY EBOOK: 10 najprzydatniejszych porad excelowych

Do czego i jak księgowi wykorzystują Excela?

Ostatnio zaczęłam się zastanawiać…

do czego i jak księgowi wykorzystują Excela?

Ponieważ pracuję jako analityk sprzedaży przyznam, że z księgowością w ogóle nie mam do czynienia. Zorientowałam się jednak, że wiele z Was – czytelników mojego bloga – pracuje właśnie w działach księgowości. Chciałabym więc pomóc wam w pracy i napisać coś, co się przyda konkretnie w księgowości. Problem polega jednak na tym, że nie mam na to pomysłu i…

zwracam się do Was z prośbą, byście w komentarzach odpowiedzieli mi na postawione wyżej pytanie.

Najlepiej będzie, jak zadacie konkretne pytanie JAK COŚ ZROBIĆ, na które będę mogła odpowiedzieć pisząc szerzej w poście na zadany przez Was temat. Będę oczywiście odpowiadała na pytania: jak? :)

Tym samym planuję rozpocząć cykl postów na temat właśnie księgowości – mam nadzieję, że mi w tym pomożecie, do czego bardzo zachęcam!


Spodobał Ci się ten artykuł?

Jeśli TAK, zapisz się na newsletter, aby otrzymywać powiadomienia
o najnowszych wpisach (i tylko powiadomienia: zero spamu).
Dodatkowo otrzymasz DARMOWY EBOOK pt.:

10 najprzydatniejszych porad excelowych





Dodaj do zakładek permalink.

7 odpowiedzi na „Do czego i jak księgowi wykorzystują Excela?

  1. Anonymous mówi:

    Witam. Posiadam bardzo obszerny arkusz w którym są wyniki wielu zespołów sprzedaży. Wyniki każdego kolejnego zespołu są zaraz pod poprzednim. Wyniki każdego zespołu zaczynają się pustym miejscem dla ogólego wyniku a następnie są wprowadzone ręcznie wyniki poszczególnych pracowników. Chciałbym zapytać jak zrobić automatyczne sumy bądź średnie różnych wskaźników takch jak wolumeny sprzedaży, procent sprzedaży itp. dla każdego poszczególnego zespołu w pustym miejscu dla ogólnego wyniku zespołu które znajduję się jak już wspomniałem prędzej, nad pracownikami danego zespołu. Z góry dziękuję za odpowiedź. pozdrawiam

    • Malina C. mówi:

      Proponowałabym podejść do tematu trochę inaczej i użyć najlepiej tabeli przestawnej albo sum pośrednich (mniej polecam). Wymagać to będzie reorganizacji danych (np. usunięcia pustych wierszy), jednak da wiele nowych możliwości analizy.

  2. Witam serdecznie, jeśli chodzi o księgowość to dobrym przykładem byłaby funkcja która oblicza np. wypłatę… wpisujemy kwotę brutto, a funkcja oblicza stałe potrącenia za chorobowe, rentowe, emerytalne płacone przez pracownika, jak i pracodawcę oraz te wszystkie potrącenia od dochodu.

  3. smartmedia mówi:

    Taka funkcja Adrian jak najbardziej jest do wykorzystania w excelu. Wystarczy jedynie odpowiednio przygotować sobie arkusz kalkulacyjny.

  4. Ras&Ras mówi:

    Excel to bardzo praktyczny program i praktycznie można go wykorzystać do wszystkiego.

  5. aga4232 mówi:

    witam
    chciałabym dowiedzieć się coś na temat funkcji „jeżeli”- do czego można ją w księgowości wykorzystać, jak ją napisać? pytam, bo przyjmuję się do pracy i tam zasugerowano mi, że pracują na takiej formule.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *