Preferuję kontakt mailowy. Czytam wszystkie maile, jednak, ze względu na dużą ich ilość, nie odpowiadam na wszystkie.
malina@malinowyexcel.pl
Aktualności i informacje o najnowszych wpisach znajdziesz na Facebooku.
Wszystkie dotychczasowe filmiki z kolei na moim kanale na YouToube’ie (czasem pojawiają się tam nawet szybciej, niż wpis na blogu ;)).
Mam też do Ciebie prośbę: jak piszesz z jakimś pytaniem o Excela – napisz proszę o co konkretnie chodzi, łącznie z podaniem wręcz konkretnych komórek i z plikiem z przykładem. Im dokładniej opiszesz problem – tym większa szansa, że go zrozumiem i będę umiała pomóc. Maile w stylu „chcę obliczyć czas pracy, plik w załączeniu” po pierwsze niemiło mi się czyta, a po drugie nic mi nie mówią.
hi Malina… do you still remember me? …
i would like to have a chat with you but dont know how to reach you. Please send me your phone no. or any other way to contact you like SKYPE. Looking Forward reading from you and remain with best regards.
Armin (the former CRM guy at Saint Gobain) 😉
Hi Armin!
Of course I remember you! You are not-to-forget person! I also remember our CRM project and I still have the Stgr button You gave me 😉 You know now where to find me 🙂
KR
Malina
Dzień dobry,
znalazłem panią na YT, mam pewien problem z excele, a mianowicie chciał bym aby szukał mi nazwy „Okucie” i jeżeli je znajdzie to przenosi zawartość od D do J na inny arkusz, czy jest to możliwe..?
Diabeł tkwi w szczegółach ;). Możesz coś więcej napisać? Byłoby super 🙂
Super stronka.
A jest jakieś dobre rozwiązanie (krok po kroku) dla kalendarza, za pomocą którego można wstawiać datę w komórkę (jedną kolumnę przeznaczam na wstawianie dat) i jakiś zegar, za pomocą którego będę wstawiał godzinę??
Pozdrawiam
TG
Hej, dzięki!
Prostej metody to niestety nie znam ;(. Trzeba byłoby kombinować coś z kontrolką kalendarza wstawianą dynamicznie w zależności od zaznaczonej komórki. Ale to już zdarzenia w VBA…
Wiem, wiem, że to już VBA 🙂
Jestem laikiem co do VBA, ale i raczkuje w excelu (bo dla mnie to kombajn jest).
Dzisiaj doszedłem do tego, że najlepszą opcją była by dla mnie kalendarz z zegarem, że w komórkę wstawiam sobie datę i godzinę, ze względu na to, że chce przeliczać daty na dni, ale i na rbh, przy minimalizacji wprowadzanych danych w excela (tutaj za jednym razem chce wstawiać date i godzinę, a nie ,,błąka,, się po komórkach)
Pewnie 🙂
Możesz wstawić ręcznie (wiem, wiem;)). Czyli np. taki wpis do komórki: 2017-10-27 22:09. Normalnie ze spacją. Wiem, że to niewygodne, ale przynajmniej wejdzie…
Jeśli wstawiasz dzisiejszą datę to polecam Ctrl + ;, a dla godziny Ctrl + : :).
No i z pełną świadomością wiem, że to nie rozwiązuje problemu…
Pozdrawiam
Malina
Skróty klawiszowe znam, ale to nie ja pracować na arkuszu będzie kilka osób i chce zrobić taki formularz, który będzie przyjazny dla wszystkich.
Znasz może metodę na taki kalendarz i zegar?
Hej, to już trzeba kontrolką kalendarza przez formularze VBA. Czyli obsluga zdarzeń i formularz. Prostej drogi niestety nie znam.
A co z łączeniem danych z dwóch plików (w tym samym folderze sie znajdują).
Chodzi mi o kopiowanie całkowite tabeli, ale z zachowaniem łączy, że jak w pliku nr 2 coś zmieniam to mi się aktualizuje w pliku 1. Jest może gdzieś jakiś tutorial, etc.? A może Ty znasz sposób?
Hej, po prostu piszesz formuły odwołujące się do komórek w tabeli w innym pliku :).
Prośba o przykład formuły 🙂
A w jaki sposób ,,przekopiować,, cały arkusz, tak, że jak w pliku 1 w arkuszu 1 coś zmienie to mi się ten arkusz aktualizuje w pliku 2
Świetna strona, bardzo pomocna! Jednak mam pytanie bo nie mogę sobie poradzić.
w komórce A1 mam sumę z komórek od a2:a27, w komórkach od b2:b27 mam wpisane nazwy państw i tu teraz moje pytanie, czy można tak zrobić aby jak wpiszę zamiast nazwy kraju słowo b/ś to suma z komórki a1 pomniejszy się o 1?
Przykładowo mam 26 w A1 i wpisałem b/ś do jednej z komórek b2:b27, to chciałbym aby w a1 pokazało mi 25.Mama nadzieję ze wie Pani o co mi chodzi 🙂
Cieszę się, że widzisz wartość w przekazywanej przeze mnie treści!
Chyba wiem, o co chodzi 🙂 . Napiszę o tym artykuł 🙂
Pozdrawiam
Malina
Witam.
Czy jest może artykuł o auto sortowaniu tabeli? Konkretnie są to rozgrywki sportowe, gdzie po wpisaniu wyniku, zespół automatycznie przemieszcza się w górę lub w dół w zależności od ilości pkt., różnicy bramek, ilości zdobytych bądź straconych goli.
Hej, to będą zdarzenia w VBA znowu 🙂
Witam, mam takie pytanko. Mam pomysł na drobny biznes. Otóż chciałbym coś przygotwać w excelu i ten plik nastepnie z tą treścią sprzedawać. Czy jest to legalne? Czy mogę sprzedawawać coś co przygotowałem w excelu?
Dziękuję za odpowiedź,
pozdrawiam
Dawid
Witam. Myślę, że jeśli jest to Pana treść, to czemu nie. Natomiast jest to jedynie moje zdanie, nie jestem prawnikiem. Najlepiej będzie skonsultować to właśnie z takowym 🙂
Witam, bardzo spodobała mi się seria filmów na YT jako że z Excelem mam styczność w pracy to muszę się mobilizować i pogłębiać wiedzę a te filmiki świetnie się do tego nadają. Jeśli mogę coś zaproponować z repertuaru HR to ostatnio walczyłem z grafikiem pracowników zmianowych w systemie 5-brygadowym na 2018 rok oraz tzw szychtownicami czyli planem pracy opartym na grafiku. Sprawa okazała się bardzo trudna jak na moje nikłe umiejętności i sporo się napracowałem żeby stworzyć i jedno i drugie. Chętnie bym się dowiedział jak stworzyć taki grafik w prosty sposób a później oprzeć na nim plan pracy dla każdej z brygad zmianowych. Pozdrawiam.
Witam i cieszę się! Odnośnie Twojego zagadnienia – myślę, że to spoooory temat!
Cześć
Super blog!
Mam problem:
Jak klikam lewym przyciskiem myszy na kolumne A a potem prawym przyciskiem to mam na szaro (zablokowane) opcje: ‚wstaw’, ‚usun’, ‚wyczysc zawartosc’. Jak to odblokowac?
Hej, dziękuję bardzo.
Odnośnie Twojego pytania – najprawdopodobniej masz zablokowany arkusz. Należy go odblokować, np: Recenzja/Chroń arkusz. Jeśli jest założone hasło – trzeba je podać, aby zdjąć ochronę. Jeśli nie ma – odblokowanie nastąpi zaraz po kliknięciu 🙂
cześć
Mam pytanie.
dotyczące excela of course.
pomogła bys mi i wyjasnila czy przy pomocy powerQuery jestem w stanie automatycznie importować dane z jednego folderu, wielu plików, z różnych arkuszy w taki sposób by kazdy zaimportowany arkusz osadzał się w pliku docelowym na odrębnym arkuszu?
Hej,
z tego co rozumiem chcesz zaimportować wiele arkuszy (z wielu plików) do jednego pliku. Specjalistką od PowerQuery nie jestem, ale wydaje mi się, że musiałbyś tworzyć oddzielne zapytania do tego ;(. Co innego, gdybyś z tych wszystkich arkuszy chciał wyciągnąć jakąś jedną tabelę, będącą wynikiem transformacji danych z tych arkuszy. Natomiast głowy sobie nie dam za to uciąć, bo dopiero uczę się PowerQuery. Polecam Ci natomiast kanał na YB Bill Szysz. On jest moim autorytetem w Power Query 🙂
Cześć
Nie udało mi sie znaleźć informacji z jakiego miasta pochodzisz.
Szukałem tego i pytam, bo chciałem zapisać sie na kurs (doczytałem, że jestes trenerką).
🙂
Hej! Szkolenia prowadzę w Warszawie, także zapraszam 🙂 Tutaj możesz zobaczyć szczegóły. Ale może też zainteresuje Ciebie inna forma szkolenia, mianowicie szkolenie on-line? To jest niezależne od miasta ;). W kwietnu 2018 organizuję takie szkolenie. Może taka forma będzie dla Ciebie ok?
Dziękuję za informacje 🙂 Wszystko juz wiem.
Super 🙂