• Zapisz się do newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowościach na blogu
    Zapisując się, wyrażasz zgodę na przesyłanie Ci informacji o nowościach na tym blogu. Zgodę możesz w każdej chwili wycofać (szczegóły).

Obliczanie czasu pracy: przerwy niewliczane do czasu pracy

Dziś pokażę jak obliczyć czas pracy w przypadku, gdy nie mają być wliczane w niego przerwy. Jest to odpowiedź na pytanie jednego z czytelników mojego bloga, które brzmi tak:

Jak poprawić formułę pokazaną w poście Tygodniowy czas pracy i nadgodziny, jeżeli mam podaną przerwę w pracy np. od 12:00 – 13:00, a nie chcę jej wliczać w łączny czas pracy?

Tak wyglądają dane:

Przerwy niewliczane do czasu pracy - formatka

Szukasz szkolenia z Excela dla HR?

Mogę je dla Ciebie poprowadzić tradycyjnie lub on-line

Najbliższy termin: 14-15 stycznia 2019
(szkolenie stacjonarne, Warszawa)

Zobacz szczegóły

Pokażę tutaj jak obliczyć czas pracy bez przerw oraz liczbę godzin nadliczbowych. Obliczanie wynagrodzenia znajdziesz w artykule: Tygodniowy czas pracy i nadgodziny.

Aby obliczyć czas pracy należy:

1. W komórce F2 wpisać następującą formułę:

=C2-B2-(E2-D2)

a następnie skopiować ja do pozostałych komórek.

2. W komórce G2 wpisać następującą formułę:

=JEŻELI(F2>=8/24;F2-8/24;0)

a następnie skopiować ja do pozostałych komórek – najlepiej za pomocą kombinacji klawiszy Ctrl + Enter.

Oto wynik:

Przerwy niewliczane do czasu pracy - wynik

I wszystko 🙂

Jeśli interesuje cię znacznie łatwiejsze potraktowanie odliczania przerw od czasu pracy – zachęcam do przeczytania tego artykułu: Jak odliczyć przerwy od przepracowanego czasu? Zachęcam do lektury!

Spodobał Ci się ten artykuł?

Jeśli TAK, zapisz się na newsletter, aby otrzymywać powiadomienia
o o nowościach na blogu.

Zapisując się, wyrażasz zgodę na przesyłanie Ci informacji o nowościach na tym blogu. Zgodę możesz w każdej chwili wycofać (szczegóły).

Tagi .Dodaj do zakładek Link.

9 odpowiedzi na „Obliczanie czasu pracy: przerwy niewliczane do czasu pracy

  1. Anonymous mówi:

    a jak obliczyć spóźnienia? 🙂 pomocy!!!

    • Malina C. mówi:

      A co dokładnie chcesz otrzymać? Jeśli satysfakcjonuje Cię jedynie odliczenie spóźnień od czasu pracy, to postąp analogicznie do tego, jak opisałam w tym artykule. A jak nie – będziemy coś kombinować (tylko koniecznie sprecyzuj) 🙂

      Pozdrawiam
      Malina

    • Anonymous mówi:

      nadgodziny działają, proszę o wzór – nie jestem dobra w excelu :/

  2. Anonymous mówi:

    nadgodziny działają, proszę o wzór – nie jestem dobra w excelu :/

  3. Wiesz może jak wygląda funkcja ‘jeżeli’ w arkuszu google?

  4. Bartek mówi:

    Wpisując formułę
    =JEŻELI(F2>=8/24;F2-8/24;0)
    Ecxcell zwraca mi same zera.
    Dzieje się tak przy wartościach typu 12:00 w komórce F2
    Przy wartości komórki F2 jest12, to wartości są obliczane prawidłowo.

Pozostaw odpowiedź Bartek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *