fbpx

MS Excel w dziale HR, cz. 2

Grupa docelowa: pracownicy działów personalnych/księgowych, które np. rozliczają wynagrodzenia pracowników, tworzą budżety, jednak czują, że posiadane umiejętności obsługi tego programu są niewystarczające.

Czas trwania: 2 dni (12 godzin)

Oczekiwania od uczestników: uczestnictwo w szkoleniu Excel w pracy działu HR cz. 1. lub znajomość zagadnień: funkcje logiczne (JEŻELI, ORAZ, LUB); funkcje tekstowe )LEWY, PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU); funkcje dat (ROK, MIESIĄC, DZIEŃ, DATA.RÓŻNICA, NR.SER.OST.DN.MIES, NR.SER.DATY, DZIEŃ.TYG, DNI.ROBOCZE); funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO (szukanie dokładne i przedziałami); tworzenie tabel przestawnych (w podstawowym zakresie); niestandardowe formatowanie dat; adresowanie komórek ($); sortowanie i filtrowanie danych

Świadectwo uczestnictwa: po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma świadectwo uczestnictwa

Program szkolenia

  1. Zagadnienia wstępne – powtórzenie
      • Adresowanie komórek
      • Funkcje logiczne
      • Funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO
      • Funkcje SUMA.JEŻELI, LICZ.JEŻELI
      • Funkcje dat
      • Tworzenie tabel przestawnych
  2. Operacje na datach i czasie
      • Zamiana dat zapisanych niepoprawnie na prawidłowe daty
      • Wykorzystanie funkcji logicznych i funkcji dat do obliczania terminów np. kończących się umów, okresów wypowiedzenia
      • Wykorzystanie funkcji tekstowych do pracy z datami
  3. Ochrona i sprawdzanie poprawności danych
      • Ochrona pliku, skoroszytu i arkusza (ograniczenie edycji przez użytkownika, ochrona formuł arkusza)
      • Wymuszanie na użytkowniku wprowadzania odpowiednich danych (np. tylko określone wartości wybierane z listy rozwijanej, data w prawidłowym formacie)
  4. Wykorzystanie Excela do analizy danych
      • Analiza absencji (listy obecności) przy użyciu funkcji statystycznych: (m. in. SUMA.JEŻELI, LICZ.JEŻELI, SUMA.WARUNKÓW, LICZ.WARUNKI)
      • Tworzenie budżetu na nagrody jubileuszowe
      • Funkcje logiczne w obliczaniu wskaźnika rotacji pracowników
  5. Power Query – wstęp
      • Zasada działania
      • Pobieranie danych z plików Excela – bieżącego i innych
      • Pobieranie danych ze stron internetowych
      • Podstawowe przekształcenia na danych
      • Łączenie danych z wielu identycznych plików
  6. Tabele przestawne – dalsze opcje
      • Różne sposoby obliczeń w tabeli
      • Pola obliczeniowe (prognozy wydatków szkoleniowych)
      • Wykresy przestawne
      • Budowanie kokpitów menedżerskich z wykorzystaniem fragmentatorów, opcjonalnie: osi czasu.
      • Opcjonalnie: formatowanie warunkowe w tabelach przestawnych
  7. Wizualizacja danych
      • Liczba zatrudnionych pracowników w miesiącu
      • Rozpiętość wynagrodzeń
  8. Opcjonalnie: Tworzenie narzędzi dla pracowników
      • Tworzenie formularzy elektronicznych z użyciem formantów (np. checkbox)
      • Korespondencja seryjna w MS Word
  9. Skróty klawiszowe ułatwiające pracę w arkuszu

Informacje organizacyjne

Forma szkolenia: szkolenia organizujemy w formie szkoleń zamkniętych, stacjonarnie w siedzibie klienta lub zdalnie (MS Teams).

Cena: zależy od indywidualnych ustaleń

Kontakt i zapisy: szkolenia @ malinowyexcel.pl