MS Excel w dziale HR, cz. 2
Grupa docelowa: pracownicy działów personalnych/księgowych, które np. rozliczają wynagrodzenia pracowników, tworzą budżety, jednak czują, że posiadane umiejętności obsługi tego programu są niewystarczające.
Czas trwania: 2 dni (12 godzin)
Oczekiwania od uczestników: uczestnictwo w szkoleniu Excel w pracy działu HR cz. 1. lub znajomość zagadnień: funkcje logiczne (JEŻELI, ORAZ, LUB); funkcje tekstowe )LEWY, PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU); funkcje dat (ROK, MIESIĄC, DZIEŃ, DATA.RÓŻNICA, NR.SER.OST.DN.MIES, NR.SER.DATY, DZIEŃ.TYG, DNI.ROBOCZE); funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO (szukanie dokładne i przedziałami); tworzenie tabel przestawnych (w podstawowym zakresie); niestandardowe formatowanie dat; adresowanie komórek ($); sortowanie i filtrowanie danych
Świadectwo uczestnictwa: po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma świadectwo uczestnictwa
Program szkolenia
- Zagadnienia wstępne – powtórzenie
- Adresowanie komórek
- Funkcje logiczne
- Funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO
- Funkcje SUMA.JEŻELI, LICZ.JEŻELI
- Funkcje dat
- Tworzenie tabel przestawnych
- Operacje na datach i czasie
- Zamiana dat zapisanych niepoprawnie na prawidłowe daty
- Wykorzystanie funkcji logicznych i funkcji dat do obliczania terminów np. kończących się umów, okresów wypowiedzenia
- Wykorzystanie funkcji tekstowych do pracy z datami
- Ochrona i sprawdzanie poprawności danych
- Ochrona pliku, skoroszytu i arkusza (ograniczenie edycji przez użytkownika, ochrona formuł arkusza)
- Wymuszanie na użytkowniku wprowadzania odpowiednich danych (np. tylko określone wartości wybierane z listy rozwijanej, data w prawidłowym formacie)
- Wykorzystanie Excela do analizy danych
- Analiza absencji (listy obecności) przy użyciu funkcji statystycznych: (m. in. SUMA.JEŻELI, LICZ.JEŻELI, SUMA.WARUNKÓW, LICZ.WARUNKI)
- Tworzenie budżetu na nagrody jubileuszowe
- Funkcje logiczne w obliczaniu wskaźnika rotacji pracowników
- Power Query – wstęp
- Zasada działania
- Pobieranie danych z plików Excela – bieżącego i innych
- Pobieranie danych ze stron internetowych
- Podstawowe przekształcenia na danych
- Łączenie danych z wielu identycznych plików
- Tabele przestawne – dalsze opcje
- Różne sposoby obliczeń w tabeli
- Pola obliczeniowe (prognozy wydatków szkoleniowych)
- Wykresy przestawne
- Budowanie kokpitów menedżerskich z wykorzystaniem fragmentatorów, opcjonalnie: osi czasu.
- Opcjonalnie: formatowanie warunkowe w tabelach przestawnych
- Wizualizacja danych
- Liczba zatrudnionych pracowników w miesiącu
- Rozpiętość wynagrodzeń
- Opcjonalnie: Tworzenie narzędzi dla pracowników
- Tworzenie formularzy elektronicznych z użyciem formantów (np. checkbox)
- Korespondencja seryjna w MS Word
- Skróty klawiszowe ułatwiające pracę w arkuszu
Informacje organizacyjne
Forma szkolenia: szkolenia organizujemy w formie szkoleń zamkniętych, stacjonarnie w siedzibie klienta lub zdalnie (MS Teams).
Cena: zależy od indywidualnych ustaleń
Kontakt i zapisy: szkolenia @ malinowyexcel.pl