fbpx

Szkolenie MS Excel średniozaawansowany

MS Excel – poziom średniozaawansowany (szkolenie otwarte)

Grupa docelowa: osoby, które na co dzień pracują w Excelu, jednak czują, że posiadane umiejętności obsługi tego programu są niewystarczające.

Czas trwania: 2 dni (12 godzin)

Oczekiwania od uczestników: podstawowa znajomość MS Excel

Program szkolenia

  1. Organizacja danych w arkuszu
    • Typy danych w Excelu i szybkie sposoby ich wprowadzania
    • Kopiowanie, przenoszenie, edycja i usuwanie danych
    • Serie danych, czyli szybkie wprowadzanie danych do arkusza
  1. Praca na zakresie danych
    • cechy poprawnego zakresu danych
    • sortowanie
    • filtrowanie
    • blokowanie okienek
    • nawigacja po arkuszu i skoroszycie za pomocą skrótów klawiszowych
  1. Formatowanie danych, czyli aspekt wizualny arkuszy
    • czym jest format komórki?
    • formatowanie wartości komórki: liczbowe, walutowe, daty i czasu, procentowe i  tekstowe
    • dobre praktyki formatowania komórek i wartości
    • triki ułatwiające i usprawniające formatowanie: malarz formatów, autowypełnianie, sposoby czyszczenia formatowania
    • opcjonalnie: wstęp do formatowania warunkowego
  1. Formuły i funkcje
    • zasady tworzenia formuł
    • operatory matematyczne i logiczne w formułach
    • zasady i sposoby kopiowania formuł
    • konsolidacja danych za pomocą formuł – pobieranie danych z innych arkuszy, a nawet plików
    • budowa i zastosowanie funkcji na przykładzie funkcji SUMA
    • matematyczne i statystyczne (np. MIN, MAX, ŚREDNIA)
    • tekstowe (LEWY, PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU)
    • logiczne (JEŻELI)
  1. Adresowanie względne, bezwzględne i mieszane – kiedy i jak je stosować?
    • zasady adresowania komórek
    • szybkie blokowanie komórek – skrót klawiszowy
  1. Wykresy – wstęp
    • typy wykresów – który wykres wybrać, a którego absolutnie nie?
    • metody tworzenia wykresów
    • dostosowywanie wykresu do własnych potrzeb – edycja wykresów
  1. Drukowanie
    • zastosowanie obszaru wydruku,
    • wpasowywanie tabel w określoną liczbę stron,
    • numerowanie stron i logotyp firmy na wydruku,
    • druk do PDF
  2. Przydatne narzędzia
    • Rozdzielanie tekstu, np. imienia od nazwiska
    • Usuwanie duplikatów, czyli powtarzających się wartości na liście i w zestawieniach
    • Obiekt tabela
    • Opcjonalnie: grupowanie danych
  1. Skróty klawiszowe ułatwiające pracę w arkuszu

 

Pin It on Pinterest