Podejrzewam, że wiesz, jak ukryć arkusz. Problem jest jednak taki, że średnioogarnięty użytkownik Excela będzie wiedział, jak ten arkusz odkryć. W tym artykule pokażę Ci metodę na takie ukrycie arkusza, żeby tak szybko sobie z tym nie poradził. I to bez zakładania ochrony struktury skoroszytu.
Załóżmy, że w pliku mamy trzy arkusze i chcemy ukryć arkusz Słownik, w którym znajduje się źródło do listy rozwijanej. Lista rozwijana z kolei jest w arkuszu Dane. Nie chcemy, aby użytkownik zmodyfikował źródło listy rozwijanej. Oto formatka:
Aby bardzo ukryć arkusz, wejdźmy do edytora Visual Basic Alt + F11.
W okienku Project zaznaczmy arkusz, który chcemy bardzo ukryć, a w okienku Properties ustawmy właściwość Hidden na xlSheetVeryHidden. O tak:
(Jeśli nie widzisz okienka Properties, to wciśnij klawisz F4, a dla Project – Ctrl + R)
Kiedy wrócisz teraz do arkusza, okaże się, że tego arkusza nie widać nawet przy próbie odkrycia go! Opcja Odkryj jest wyszarzona, czyli tak, jakby ten arkusz wcale nie był ukryty 😊:
Tadam!
Zapraszam do filmu na Youtubie, gdzie pokazuję powyższe rozwiązanie:
0 Comments