MS Excel w pracy działu HR, część 1.
Grupa docelowa: pracownicy działów personalnych/księgowych, które np. rozliczają wynagrodzenia pracowników, tworzą budżety, jednak czują, że posiadane umiejętności obsługi tego programu są niewystarczające.
Czas trwania: 2 dni (12 godzin)
Oczekiwania od uczestników: podstawowa znajomość MS Excel
Świadectwo uczestnictwa: po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma świadectwo uczestnictwa
Program szkolenia
- Wstęp
- Typy danych i pułapki, jakie z tego powodu mogą nas spotkać
- Wykorzystanie serii danych do sprawnego określania zakresu dat
- Operacje na datach i czasie
- Tworzenie własnych formatów dat i czasu
- Typy adresowania: względne, bezwzględne i mieszane
- Ręczne i automatyczne wstawiania dat i czasu do arkusza
- Wykorzystanie formuł i funkcji do obliczania czasu pracy, wynagrodzenia i stażu pracy
- Obliczenia związane ze stażem pracy
- Wykorzystanie Excela do analizy danych
- Rozliczanie premii pracowników przy użyciu funkcji logicznych (JEŻELI, LUB, ORAZ)
- Zastosowanie funkcji wyszukiwania i adresu (m. in. WYSZUKAJ.PIONOWO) do przyporządkowywania danych personalnych, rozliczania premii czy przyznawania dodatków socjalnych
- Funkcje tekstowe wykorzystywane w celu wyodrębniania danych: m. in. LEWY. PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU, TEKST
- Analiza danych za pomocą tabel i wykresów przestawnych – wstęp
- Zagadnienia opcjonalne:
- Usuwanie duplikujących się wartości
- Wykresy
- Dobór odpowiedniego typu wykresu do danych
- Formatowanie wykresów
- Style wykresów
- Sortowanie
- Filtrowanie
- Skróty klawiszowe ułatwiające pracę w arkuszu
Następne szkolenia: MS Excel w pracy działu HR cz. 2.
Forma szkolenia: szkolenia organizujemy w formie szkoleń zamkniętych, stacjonarnie w siedzibie klienta lub zdalnie (MS Teams).
Cena: zależy od indywidualnych ustaleń
Kontakt i zapisy: szkolenia @ malinowyexcel.pl