fbpx

MS Excel w pracy działu HR, część 1.

Grupa docelowa: pracownicy działów personalnych/księgowych, które np. rozliczają wynagrodzenia pracowników, tworzą budżety, jednak czują, że posiadane umiejętności obsługi tego programu są niewystarczające.

Czas trwania: 2 dni (12 godzin)

Oczekiwania od uczestników: podstawowa znajomość MS Excel

Świadectwo uczestnictwa: po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma świadectwo uczestnictwa

Program szkolenia

  1. Wstęp
      • Typy danych i pułapki, jakie z tego powodu mogą nas spotkać
      • Wykorzystanie serii danych do sprawnego określania zakresu dat
  2. Operacje na datach i czasie
      • Tworzenie własnych formatów dat i czasu
      • Typy adresowania: względne, bezwzględne i mieszane
      • Ręczne i automatyczne wstawiania dat i czasu do arkusza
      • Wykorzystanie formuł i funkcji do obliczania czasu pracy, wynagrodzenia i stażu pracy
      • Obliczenia związane ze stażem pracy
  3. Wykorzystanie Excela do analizy danych
      • Rozliczanie premii pracowników przy użyciu funkcji logicznych (JEŻELI, LUB, ORAZ)
      • Zastosowanie funkcji wyszukiwania i adresu (m. in. WYSZUKAJ.PIONOWO) do przyporządkowywania danych personalnych, rozliczania premii czy przyznawania dodatków socjalnych
      • Funkcje tekstowe wykorzystywane w celu wyodrębniania danych: m. in. LEWY. PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU, TEKST
      • Analiza danych za pomocą tabel i wykresów przestawnych – wstęp
  4. Zagadnienia opcjonalne:
      • Usuwanie duplikujących się wartości
      •  Wykresy
        • Dobór odpowiedniego typu wykresu do danych
        • Formatowanie wykresów
        • Style wykresów
      • Sortowanie
      • Filtrowanie
  5. Skróty klawiszowe ułatwiające pracę w arkuszu

Forma szkolenia: szkolenia organizujemy w formie szkoleń zamkniętych, stacjonarnie w siedzibie klienta lub zdalnie (MS Teams).

Cena: zależy od indywidualnych ustaleń

Kontakt i zapisy: szkolenia @ malinowyexcel.pl