• Zapisz się na newsletter, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszysch wpisach.

Ile jest unikalnych klientów w tabeli przestawnej?

Czasem zachodzi potrzeba, aby określić ilość unikalnych wpisów w danej tabeli. Sytuację taką ilustruje poniższy przykład.

W tabeli mamy zestawienie dotyczące sprzedaży produktów klientom. Naszym celem jest dowiedzieć się jaki jest średni obrót na klienta w poszczególnych regionach sprzedaży.

Ile jest unikalnych wpisów - tabela z danymi

Jak widać zdarza się tak, że jeden klient kupił kilka razy. Nas jednak interesuje: ile klientów od nas kupiło, a nie ile razy klienci od nas kupowali. Potrzebujemy zatem policzyć unikalne wystąpienia nazwy klienta (w tym wypadku jest to wystarczająca identyfikacja klienta). Warto w tym celu wstawić do tabeli nową kolumnę – Unikalne, w której umieścimy licznik unikalnych wpisów.

Następnie w tej kolumnie wpisz następującą formułę:

=JEŻELI(LICZ.JEŻELI($A$2:A2;A2)>1;0;1)

Wynik przedstawia poniższy rysunek:

Ile jest unikalnych wpisów - wynik formuły

Po utworzeniu tabeli przestawnej, otrzymujemy następujący wynik:

Ile jest unikalnych wpisów - wykorzystanie w tabeli przstawnej

MalinowyExcel_important_ma-C5-82eUwaga! Pole PLN na klienta to pole obliczeniowe: = ‚Wartość FV’ / ‚Liczba firm’ (Liczba firm to nowa nazwa pola Unikalne).

Gdyby zamiast pola Unikalne użyć po prostu pola Klient, otrzymalibyśmy informację o liczbie faktur, a co za tym idzie – o średniej wartości na fakturę.

Gotowe!

Poniższy film pokazuje przedstawiony we wpisie case:

 

Spodobał Ci się ten artykuł?

Jeśli TAK, zapisz się na newsletter, aby otrzymywać powiadomienia
o najnowszych wpisach (i tylko powiadomienia: zero spamu).


Tagi , , , , , , , , , .Dodaj do zakładek Link.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *