Ten artykuł to kontynuacja tematu zadanego przez Szafrana odnośnie usuwania niepotrzebnych spacji (odstępów) w zaimportowanym do Excela pliku. W poprzednim artykule przedstawiłam metodę, która usuwa te odstępy bezpośrednio w arkuszu. Teraz pokażę jak się pozbyć tych odstępów już podczas importu pliku tekstowego do Excela.
Tak wyglądają dane w pliku tekstowym:
Moim zadaniem będzie takie zaimportowanie tego pliku do Excela, aby:
- usunąć wszystkie niepotrzebne odstępy,
- liczby w nawiasach były widziane jako liczby ujemne,
- separatorem dziesiętnym był przecinek a nie kropka i
- aby importowany tekst był widoczny jak liczby.
U mnie dane znajdują się w pliku tekstowym o nazwie import_pliku_tekstowego.txt. Ten plik zaimportuję więc do Excela. W tym celu należy:
1. Otworzyć plik tekstowy, skopiować (ctrl+c) znak, który jest odstępem (przypominam, że w tym pliku tekstowym odstępem nie jest spacja (kod ASCII 32), a znak o kodzie ASCII 160). W moim przypadku jest to pierwszy znak w pliku.
2. Zamknąć plik tekstowy.
3. Otworzyć plik Excela, do którego chcemy zaimportować dane.
4. W menu Dane/Dane zewnętrzne wybrać opcję Z tekstu. Pojawi się okno dialogowe Importowanie pliku tekstowego.
5. Odszukać plik, który chcemy zaimportować i nacisnąć przycisk Importuj.
6. Pojawi się Kreator importu tekstu. W pierwszym kroku należy zaznaczyć jaki jest typ pliku, który chcemy importować. W moim przypadku jest to plik rozdzielany.
7. W drugim kroku należy wybrać ogranicznik, czyli znak, jakim rozdzielane są kolumny w pliku tekstowym. W moim przypadku jest to owy odstęp o kodzie ASCII 160. Należy zaznaczyć więc Ogranicznik Inny i wkleić do okienka obok skopiowany z pliku tekstowego znak (ctrl+v).
8. Aby wszystko było w jednej kolumnie polecam zaznaczyć również opcję Kolejne ograniczniki traktuj jako jeden.
9. W trzecim kroku w moim przypadku zaznaczę tylko, że nie chcę importować nowopowstałej pierwszej kolumny danych. Aby to zrobić należy zaznaczyć ją w Podglądzie danych i sekcji Format danych w kolumnie zaznaczyć Nie importuj kolumny (pomiń):
10. W tym kroku zdefiniuję również separator dziesiętny, jaki występuje w pliku tekstowym. W tym celu należy nacisnąć przycisk Zaawansowane i w oknie, które się pojawi wybrać kropkę „.”.
11. Ostatnia czynność, którą należy wykonać to wybór miejsca, gdzie zaimportowane dane mają znaleźć się w Excelu:
0 komentarzy