fbpx

Jak zlikwidować autokopiowanie formuł w TABELI?

28.02.2020 | ECP1, Opcje, Tabele

Czyli trochę o opcjach Excela

Na środowym webinarze O obiekcie tabela słów kilka, jeden z uczestników zadał pytanie o to, jak można sprawić, aby formuły w tabelach nie kopiowały się automatycznie? Albo, jak to z powrotem przywrócić, jak już kiedyś to wyłączyliśmy? 🙂

Służy do tego jedna prosta opcja w Excelu. Prosta, ale bardzo mało intuicyjna. Dlatego postanowiłam o tym napisać artykuł – sama często zapominam, gdzie to w(y)łączyć. To będzie ściągawka :).

Chodzi o coś takiego:

Autokopiowanie formuł w tabeli GIF

Jak zlikwidować autokopiowanie formuł w TABELI w Excelu?

Sposób uniwersalny – z menu Plik

Aby to zrobić, należy wejść do opcji Excela, czyli:

  1. Menu Plik/Opcje
  2. Następnie z zakładki Sprawdzanie wybieramy przycisk Opcje Autokorekty. Tak, wiem, że to bez sensu (i to jest własnie nieintuicyjne!), ale that’s the way it is ;).
  3. Następnie w okienku, które się pojawi, idziemy do zakładki Autoformatowanie podczas pisania i tam zaznaczamy checkbox Wypełnij formuły w tabelach w celu tworzenia kolumn obliczeniowych.
  4. Całą ścieżkę przedstawia poniższy obrazek:
Autokopiowanie formuł w Tabeli Instrukcja

Instrukcja

To jest sposób może i długi, ale zawsze zadziała.

Sposób z arkusza

Można też dobrać się do tych ustawień trochę prościej, z poziomu tabeli, podczas samego tworzenia formuły. Jak to zrobić?

  1. Napisz formułę w kolumnie i zatwierdź ją.
  2. Skopiuje się ona do pozostałych wierszy. Ale! Obok tabeli pojawi się smart tag, dzięki któremu możemy zdecydować, czy wpisana formuła ma zostać skopiowana

    Autokopiowanie formuł w Tabeli Smart tag

    Smart tag

  3. Jak go naciśniesz, dostaniesz 3 opcje:
    Autokopiowanie formuł w Tabeli Smart tag - 3 opcje

    Smart tag – 3 opcje

    1. Cofnij Kolumna obliczeniowa – cofnie skopiowanie formuł w tej kolumnie
    2. Zatrzymaj automatyczne tworzenie kolumn obliczeniowych – cofnie skopiowanie formuł i od tej pory Excel nie będzie już kopiował formuł w tabelach na Twoim komputerze. Można to w każdej chwili włączyć i wyłączyć, ale już metodą, którą opisywałam wyżej.
    3. Kontrola opcji Autokorekty – wejdziesz do opcji Excela (tych, które opisałam wcześniej w artykule), gdzie możesz zmienić to ustawienie. Generalnie to jest skrót do tego, co opisałam wcześniej

Pamiętaj, że jeśli wybierzesz #2 – przywrócenie autokopiowania formuł w tabeli będzie możliwe dzięki opcjom Excela, czyli metodzie, którą opisałam jako pierwszą.

 

No i to generalnie tyle. Prosta opcja, tylko jak zwykle trzeba o niej pamiętać. To teraz już będziesz wiedział, gdzie znaleźć instrukcję, jeśli zdarzy Ci się zapomnieć ;).

Pliku do pobrania nie ma, bo to tylko opcja Excela…

Ale jest film na Youtubie z wideo-instrukcją:

 

 

 

Jeżeli chcesz lepiej poznać Excela na poziomie podstawowym zapisz się na listę zainteresowanych kursem Excel w codziennej pracy cz. 1! Podczas oczekiwania na kurs będę Ci wysyłała informacje, ciekawostki i excelowe triki. Bezpłatnie! 

Pomogłam Ci? Postaw mi wirtualną kawę! →

Przeczytaj podobne wpisy

Kategorie

4 komentarze

  1. czy wiesz jak można użyć funkcji szukaj zależności lub śledź poprzedniki do kilku komórek jednocześnie?

    Reply
    • Hej, trzeba zaznaczyć komórkę – kliknąć śledź poprzedniki i potem to samo zrobić z pozostałymi komórkami. Czyli po kolei 🙂

      Reply
  2. dzięki za odpowiedź, ale czy jest sposób, aby robić to hurtowo, nie po kolei?

    Reply
    • W opcjach Excela 🙂

      Reply

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest