fbpx

Podsumowanie tygodniowych nadgodzin – SUMA.JEŻELI lub SUMA.ILOCZYNÓW

07.09.2017 | Czas pracy, ECP2, Formuły tablicowe, HR, Tylko film

Wpis ten pokazuje metodę na obliczenie nadgodzin w pewnym okresie, zakładając, że nadgodziny to wszystkie godziny przepracowane ponad etat i w weekendy. W poprzednim wpisie pokazywałam jak to zrobić z kolumnami pośredniczącymi, w których krok  po kroku są obliczane czas pracy, godziny nadliczbowe i godziny, które pracownik odebrał.

W dzisiejszym filmie pokazuję zaś jak to zrobić tylko na podstawie daty (tutaj mamy informację o dniu tygodnia) i godzin pracy.

Pokazuję 2 sposoby na obliczenie tego:

  1. z kolumną pośredniczącą, przy użyciu funkcji SUMA.JEŻELI i LICZ.JEŻELI
  2. bez kolumny pośredniczącej, za pomocą formuł tablicowych, używających funkcji SUMA.ILOCZYNÓW (nie trzeba zatwierdzać kombinacją klawiszy Ctrl + Shift + Enter)

Oba rozwiązania omawiam na filmie:

A tutaj możesz skopiować użyte formuły:

1. Wersja z kolumną pośredniczącą

Dzień tygodnia (G6):

=DZIEŃ.TYG(B6;2)

Godziny w tygodniu

=SUMA.JEŻELI(G6:G13;"<=5";E6:E13)

Należnych godzin

=LICZ.JEŻELI(G6:G13;"<=5")*E3

Nadgodziny w tygodniu (formuła taka sama dla obu wersji)

=F16-F17

Nadgodziny w weekendy

 =E14-F16

2. Wersja tablicowa

Godziny w tygodniu

=SUMA.ILOCZYNÓW(--(DZIEŃ.TYG(B6:B13)<6);E6:E13)

Należnych godzin

=SUMA.ILOCZYNÓW(--(DZIEŃ.TYG(B6:B13;2)<6))*E3

I na koniec plik do pobrania:

 

Jeżeli chcesz lepiej poznać Excela na poziomie średniozaawansowanym zapisz się na listę zainteresowanych kursem Excel w codziennej pracy cz. 2! Podczas oczekiwania na kurs będę Ci wysyłała informacje, ciekawostki i excelowe triki. Bezpłatnie! 

Pomogłam Ci? Postaw mi wirtualną kawę! →

Przeczytaj podobne wpisy

Kategorie

4 komentarze

  1. Cześć,
    fajny poradnik.
    w wersji tablicowej, do funkcji DZIEŃ.TYG powinnaś dodać jeszcze argument [zwracany_typ]=2, bo źle Ci wyznacza weekend. Wynik dostajesz prawidłowy, ale tylko przypadkiem, bo tak się akurat ułożyły godziny pracy 🙂

    pozdrawiam

    Reply
    • Bartek, hej!
      Dzięki za uwagę – już poprawiłam 🙂

      Reply
  2. Cześć
    Korzystam z Twoich porad dot. excela, bardzo mi pomogły w pracy. Zautomatyzowałam szereg formularzy.
    Pojawiło się przede mną nowe wyzwanie z którym nie potrafię sobie poradzić.
    Chodzi o wyliczenie na karcie miesięcznej czasu pracy, godzin nadliczbowych wynikających z przekroczenia tygodniowego czasu pracy.
    Tydzień pracy liczony od poniedziałku do niedzieli
    Nominał tygodniowy czasu pracy to 35.
    Godziny nadliczbowe (25%) to godziny pomiędzy 35 a 43 w każdym tygodniu pracy
    Godziny nadliczbowe (50%) to godziny powyżej 43 w każdym tygodniu pracy.
    Godziny pracy w dni wolne i święta nie są odrębnie ustalana („wchodzą” w limit godzin tygodniowych)
    Nie mam pomysłu jak powinny wyglądać formuły ustalające liczbę godzin nadliczbowych z poszczególnych tygodni.
    Gdybym mogła przesłać excel na którym pracuję łatwiej byłoby wyjaśnić mój problem.
    Pozdrawiam
    Asia

    Reply
    • Asiu, hej,
      bardzo się cieszę, że moje porady pomagają CI usprawnić pracę!
      Odnośnie pliku – podeślij, pewnie, chętnie przyjrzę się temu tematowi :).
      Ja sobie wyobrażam rozwiązanie wykorzystujące funkcję Wyszukaj.Pionowo, szukającą przedziałami. Ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach…

      Reply

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest