• Zapisz się na newsletter, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszysch wpisach.

Film: Suma czasu pracy w projektach wyodrębniana formułą tablicową

Niedawno pomagałam Leszkowi w zsumowaniu czasu pracy w grafiku, w którym notował przepracowane godziny łącznie z nazwą projektu. Były wiec tam wpisy typu 8A1, gdzie 8 to przepracowane godziny, a A1 to symbol projektu, w którym pracował pracownik. Zaproponowana przeze mnie formuła liczyła łączny czas pracy, a jak się później okazało, Leszek chciał również czas pracy w podziale na projekty. Zmodyfikowałam więc trochę tabelkę wynikową i formuły i udało się to osiągnąć. Jak – o tym jest najnowszy film.

Użyte formuły to:
1. Formuła licząca czas pracy w projekcie:

=SUMA(JEŻELI.BŁĄD(--LEWY($B3:$AF3;SZUKAJ.TEKST(AG$2;$B3:$AF3)-1);0))

2. Łączny czas pracy w miesiącu:

=SUMA(AG3:AH3;B3:AF3)

Oraz plik do pobrania:

 

 

 

Spodobał Ci się ten artykuł?

Jeśli TAK, zapisz się na newsletter, aby otrzymywać powiadomienia
o najnowszych wpisach (i tylko powiadomienia: zero spamu).


Tagi , , , , , , , , , , , , , , , , , .Dodaj do zakładek Link.

7 odpowiedzi na „Film: Suma czasu pracy w projektach wyodrębniana formułą tablicową

  1. Leszek mówi:

    Dziękuje Ci bardzo.
    Jesteś niesamowita. Długo nie mogłem poradzić sobie z tym problemem. Dodam jeszcze, że pseudo eksperci od Excela po przeczytaniu mojej prośby zaproponowali rozwiązanie za pieniądze.
    Dobrze, że jeszcze są ludzie pasjonaci. Zyskałaś jeszcze jednego fana.
    Dziękuje raz jeszcze,

  2. Ani W. mówi:

    Witam serdecznie,Ja szukam rozwiązania do obliczania ilości h, gdy formuła musi uwzględniać czas ponad 24h i wykluczać pracę między 16:00-8:00 oraz weekendy i święta. Wynik powinien być ilością h.
    Chodzi o pomiar czasu na części procesu.
    Np. Data wpływu wniosku
    Data wypływu wniosku
    Chcemy obliczyć ile h zajmuje Pracownikowi zrealizowanie zadania/ czynności, a procesuje dany wniosek nawet kilka dni.

    Będę wdzięczna za pomoc
    pozdrawiam
    Ania

  3. Kornelia mówi:

    Fantastyczne rozwiązanie, akurat takiego potrzebowałam. Jednak kiedy próbowałam zastosować rozwiązanie u siebie, po edycji formuły exel kasował oznaczenia tablicowe { } i wynik formuły wychodzi na 0. Kiedy wpisuję z ręki oznaczenia { } to wychodzi jako tekst i tym bardziej nie mam wyniku 🙁 Co robię źle? Może mam coś źle w ustawieniach? Z góry dziękuję za pomoc.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *