Mając sformatowaną ładnie tabelkę chcesz wprowadzić do niej formułę i skopiować do całej kolumny. Dwuklikasz lub przeciągasz, aby skopiować tę formułę i co się dzieje z pięknym formatowaniem twojej tabeli? Psuje się ;(. Na przykład tak:
Można tego w prosty sposób uniknąć, korzystając ze skrótu klawiszowego Ctrl + Enter. Metoda ta pozwala na szybkie wprowadzanie wartości/formuł do komórek w zakresie, niekoniecznie ciągłym (mogą to być komórki nieprzylegające do siebie).
Jak to zrobić? O tak:
1. Zanim zaczniesz wprowadzać formułę – zaznacz zakres komórek, w którym docelowo ma się ta formuła znaleźć (na rysunku: C2:C9).
2. Wprowadź formułę i…
3. …zatwierdź ją za pomocą kombinacji klawiszy Ctrl + Enter.
Na rysunku wynik:
Jeśli jednak masz już wprowadzoną formułę, którą chcesz skopiować do innych komórek (lub wcisnąłeś Enter, by zatwierdzić), to zrób tak:
1. Zaznacz zakres komórek, w którym docelowo ma się ta formuła znaleźć (na rysunku: C2:C9)
2. Wejdź do edycji komórki, za pomocą klawisza F2 i…
3. …zatwierdź zmiany (w tym wypadku żadne) za pomocą kombinacji klawiszy Ctrl +Enter.
Gotowe!
W poniższym filmie pokazuję opisaną wyżej metodę i jeszcze 2 inne, w jakie można poprosić Excela, aby zachował formatowanie:
0 Comments